Дјело се осврће на историјски развој продукције хитова и одлике савремене продукције, а приказује и конкретне примјере.
Ауторка Марина Фафулић Милосављевић навела је да ју је увијек фасцинирао феномен филмског хита и да је тој теми био посвећен и њен магистарски рад, али само у савременом периоду – од 1992. године.
– Желела сам да то проширим. Књига обухвата период од 1969. године зато што тек од тада постоје званични и прецизни подаци у “Гласницима” које је објављивао некадашњи Институт за филм (данас Филмски центар Србије), иначе бих врло радо обухватила и “Марш на Дрину”, “Љубав и моду” и друге хитове из ранијег периода – рекла је она.
У првом дијелу књиге покушала је да растумачи феномен филмског хита у домаћим и у свјетским условима, како се хит манифестује и да ли постоји нека чаробна формула за његово стварање. У другом дијелу прешла је на конкретне примјере у српској кинематографији.
– Књига није конципирана на првом најгледанијем филму, што је пракса у Америци. Код нас, захваљујући европском погледу, често су веома гледани и филмови са јаким уметничким квалитетима. Наравно, било је осцилација, па су тако осамдесетих година преовлађивали чисто комерцијални хитови – додала је она.
Како је објаснила, покушала је да нагласи да је домаћа продукција увијек била плод одређеног контекста и да то важи за сваки жанр, па чак и за комерцијални филм.
– Разни фактори су утицали шта ће пролазити код публике, а ту је и питање филмске културе. Карактеристика успеха домаће продукције, што је ретко у свету, јесте да је српски филм код нас и даље популаран. Могу да прођу успешно код публике и филмови који имају артистичке вредности, што није случај у Холивуду са њиховим блокбастерима – истакла је ауторка.
На промоцији су поред ауторке, говорили су Маја Вукадиновић и редитељ и сценариста Саша Радојевић, а разговор је водио Мирољуб Стојановић, уредник издавачке дјелатности Филмског центра Србије.
Доцент на Факултету савремених уметности Маја Вукадиновић осврнула се на главне вриједности које ова књига посједује.
– Ова књига је свеобухватна и детаљна и није намењена само људима који се теоријски баве историјом филма и проучавањем филмологије. Верујем да ће бити занимљива свим филмофилима, онима које интересују филм, његова историја, али и продукција јер је ово свеобухватно штиво – казала је Вукадиновић.
Књига “50 година филмског хита у српској кинематографији 1969-2019”, објављена је у издању Филмског центра Србије”.